söndag 13 februari 2011

Mobil blogg inlägg borta i cyber space...igen

F*n va trött jag blir på att mina mobil blogg inlägg INTE läggs upp som dom ska.
Skrev ett jätte långt inlägg igår kväll om lördagen och så bara *poff* borta :-(

Jaja jag får väl försöka sammanfatta det inlägget igen....
25 dagar kvar...skrev jag då men nu blir det ju 24dagar kvar eftersom det är söndag ;-)

Hmm va sjuttsingen skrev jag da...
Jo jag tränade 1timme med Wii och innan varje träning så väger jag in mig och den visade redan nu viktnedgång *jiipiii*
Vägde mig även på vanlig våg här hemma och den visade oxå viktnedgång, om man jämför med sjukhusets våg. Första mötet med läkaren visade jag 100kg och nu i onsdags när jag var på sjukhuset vägde jag 98,3kg och igår här hemma vägde jag 96,1kg. Jag hade inte tänkt jämföra vikten speciellt mycket men eftersom jag vägs in varje gång jag ska börja träningspasset på Wii så blir det lite statistik räkning ändå...kul att se att det ger resultat då man tycker allt är pissigt ang "svältningen" på maten.

Många har reagerat på att jag skrvier "svält" men va f*n ni får ta det med en nypa salt.
Jag får i mig den näringen jag behöver annars hade inte läkarna ordinerat denna dieten så ni kan vara lugna.
Samt att jag ska ju gå på regelbundna läkarkontroller där dom kollar mina värden och skulle dom se att nåt är dåligt så ändrar dom ju min diet. Men som sagt det är klart att det känns som "svält" då man dricker blaskigt vatten som smakar en liiiten aning choklad. Nu när ju köpte kyckling soppan så känns det lite bättre, kryddade även den själv igår med curry, vitlök och paprika krydda och den blev asabasa god ;-)
Skönt när man kan få lite variation på smaken, jobbigt att äta samma sak hela tiden annars.
Jag ska även köpa grönsaksoppan nästa vecka när jag får pengar och se hur den smakar.

Igår hade jag ett ENORMT sug på knäckebröd oxå, för jag har tröttnat på att tugga tuggummi nu för jag brukar inte tugga det så ofta så nu när man känt tugg behovet så har det blivit tuggummi.
Men det är inte riktigt samma sak tyvärr. Det hårda suget på knäckebröd igår beror nog oxå på att den härliga "tjej veckan" kom och hälsade på VÄLKOMMEN....NOT :-/ och då vet ju ni tjejer att man är sugen på ALLT. Den vet ju exakt när den inte är välkommen och då passar den på...
Och har jag räknat rätt så kommer den komma lagom till efter operationen oxå *grrr*
Varför ska det gå lätt för en när man kan starta på "svår" nivå direkt?!

Men jag är enivs och jag SKA klara detta eller rättare sagt JAG KOMMER KLARA DETTA.

OVER AND OUT

Inga kommentarer: