torsdag 17 februari 2011

♥ Dag 6 – Min dag

Jag ska nu berätta om min dag men det har ju inte gått så långt på den här dagen så kan berätta lite om gårdagen och sen om det som har hänt idag.
Igår bestämde jag mig för att köpa en crosstrainer MEN jag visste inte vilken sort vilket märke eller från vilken butik. Kikade lite på blocket och hittade en mycket intressant där, kollade på Jula och den var betydligt billigare än dom jag kollade upp på Rusta och ÖB. Frågade vänner på FB om dom hade några tips och det slutade med att en kompis till mig från Strängnäs skriver att hon vill sälja sin orbitrek crosstrainer MEN det blev inte så eftersom den hade hennes bror "övertagit" utan att hon visste det. Sånt som händer, men eftersom jag redan hade kollat med min pappa om han kunde köra mig till Strängnäs och hämta den så kollade jag med han om han inte hade lust att köra mig till Rust/ÖB/Jula för att kolla på crosstrainers. Sagt och gjort så åkte vi iväg.
Den på Jula såg riktigt "ranglig" ut och plastig/lätt så den föll ganska snabbt bort från listan, fick bara se den på långt håll och kunde inte prova den så det va lite dåligt.
Vi gick över till Rusta och pratade med dom men deras var slut på lager så dom hade inte ens visningsexemplaret kvar och dom skulle få in flera i mitten på mars. Och det hjälpte ju inte mig speciellt mycket då jag ville börja med den här träningen INNAN operationen.Samt att jag även där INTE kunde se den eller prova den, så då föll den oxå bort från listan. Men jag köpte hand/fotleds vikter 2st på 0,5kg vardera på Rusta som jag ska börja använda när man typ är ute och går eller när jag tränar.
Efter att vi var klara på Rusta så åkte vi till ÖB och där har dom en crosstrainer upp packad så man får prova MEN den var så klumpig och stor på nåt sätt så jag va riktigt tveksam till att ta den. Ja just det under hela tiden vi är i butikerna och kollar så har jag även sms kontakt med tjejen från blocket som säljer sin Orbitrek Elite Crosstrainer för 1500kr.

Jag överväger hit och dit och vi provar den på ÖB men det blir inget köp av den. Köper lite annat små kraffs hem istället, skulle ju även köpa mera Nutrilett på ÖB MEN eftersom dom hade nån kampanj på det så var ALLT slut. Eller inte allt med det som jag ville ha va slut *suck*

Väl hemma så kollar jag runt lite mera på nätet efter en crosstrainer och hittar lite olika varianter och mycket olika priser hit och dit. Avvaktar med detta och väntar tills Alex kommer hem. Vi skulle ju igentligen ha åkt till ÖB efter att han hade slutat jobbet MEN eftersom jag redan hade varit där på dagen med pappa så pratade vi lite om vilket märke på crosstrainer som vi trodde verkade best och lite annat som vi ville att den skulle ha. Inte låta för mycket, inte för stor inte för tung inte för dyr...bla bla bla

Ja till sist så beslutar vi att åka iväg till Coop för att kolla vad dom hade för utbud, väl där så har ju dom självklart oxå slut på sina...VA FAN...ska ALLA börja träna med crosstrainer bara för att jag vill *fniss*
 Pratar med en tjej på Coop som säger att deras sport kille kommer tillbaka som idag och att dom kunde ringa mig så kunde jag prata med honom eller så kunde jag bara komma tillbaks och snacka själv med han när jag hade tid. Jag säger att jag återkommer.
Alex och jag tar nu ännu ett snack ang den på Blocket och vi belsutar (host host läs Lizen beslutar) att vi åker och tittar på den när hon försäljaren kommer hem från jobbet.

Vi går in på Expert en snabbis medans vi på att hon ska komma hem, Alex skulle kolla på nåt som jag inte får veta vad det är...*nyfiken e jag* Vi gick runt där ett tag men sen skulle dom stänga 19.00 så vi gick ut till bilen och då får jag sms från tjejen att hon är hemma vid 19.15 så vi börjar åka mot hennes hem.

När vi kommer in till henne och små pratar lite och kollar på hennes Orbitrek Elite Crosstrainer så tar det inte många sekunder för mig att bestämma mig. DEN här blir det...

Vi får in den i lilla Cleo och åker hem, väl hemma kommer jag på att den ska heta Hjalmar *asg*

Så nu är det Hjalmar och jag som umgås på dagarna när Emma är i skolan och Alex är på jobbet ;-)

Och NU kommer vi till i dag....

Har lagade Emmas jacka med en ny dragkedja som jag sydde i för hand *aj aj aj i mina fingrar* och sen har jag tränat med Hjalmar i 40min körde först 10min sen vilade och sen 10min igen och vilade och sen 20min i slutspurt. Tjosan vad det känns när man tränar med "honom" ÄR TOK NÖJD med etta köp och jag HOPPAS att jag kommer kunna komma igång med den snabbt efter op, men självklart ska jag ta det lugnt den första tiden med lite lättare promenader.
Nu ska jag umgås med min dotter som kommit hem från skolan.

Inga kommentarer: