måndag 7 mars 2011

Nu är det nära...

Ja kära blogg läsare NU är det inte långt kvar. Imogon vid den här tiden är jag nog jä*ligt nervös....eller så är det som idag, lugn som en filbunke. Att jag är så lugn gör mig nervös ;-)
Allt är nu fixat inför dagen D, imorgon packar jag väskan samt förbereder mig med mediciner och drycker som skall tas. Sen ska det ju tvättas och skrubbas innan sovdax med "svinto tvål" så håret lär ju vara lagom torrt och sträft när jag ska gå och läga mig.
Jag skule även bädda rent stod det i papprena men jag hoöpar nog det, bäddade ju rent i torsdags. Jag ska ju ändå "svinto skrubba" mig på morgonen oxå (igen)
Hade ju planer på att åka taxi till sjukhuset på onsdagmorgon MEN nu tillåter inte min ekonomi det,så jag får åka busen :-( det känns väl lite så där men men sånt är livet.
Jag bävar oxå för hemgångens "problem" jag måstenämligen förbi apoteket inne på kringlan innan jag kan åka hem. Jag vet att det finns apotek på sjukhuset MEN hos dom kan jag inte betala på mitt apoteks konto så däeför måste jag klivaavoch krongla på stan.
Vi får se om min pappa kunde köra hem mig den dagen jag får åka hem, annars blir det bussen hem oxå. Har även ett till litet "problem" då...hur ska jag få med mig allt hem då jag inte får bära tungt? Hmmmm...måste jag ta bort nåt från min sjukhuspackning för att vara på den säkra sidan ELLER så väntar jag tills nån kan hämta upp mig. Ja ja, vi får se hur det blir med den saken.

Det ska ändå bli skönt att få detta gjort snart...

Jag har inte tränat sen i fredags och det känns okej, lite dåligt samvete har jag ändå MEN kroppen måste ju få vila så att den orkar läka efter operationen. Sen har jag ju fått lite tränings info från min sjukgymnast så det kommer jag sätta igång med så fort jag får klar tecken från läkarna ;-) Riktig träning får jag börja med först efter 8veckor...för då ska kroppen ha läkts helt OM allt gårsom det ska.

Emma börjar bli frisk nu men hon har fortfarande hosta, hoppas på att den ger med sig snart.
Det är inte kul att dras med en hosta som inte vill ge med sig

Nä, nu kanske jag ska taoch "försöka" sova lite och sluta tänka för mycket.
Behöver sömnen nu så attjag orkar sen...


Glitter Text @ Glitterfy.com

Inga kommentarer: