torsdag 10 mars 2011

Att vissa orkar....

Jag vill bara säga att ni som ger era glidningar om att operationen är en sån jävla lätt väg att gå och att man är lat och inte orkar gå ner i vikt själv. Ni ska fan veta vilken omställning det är under vlcd veckorna INNAN operationen och att man behöver förändra hela sitt liv EFTER operationen.

Ni som tror att man kan leva vidare som vanligt ni är fan sjuka i huvudet och har inte riktigt läst på hur en sån här operation går till.

Jag som har försökt att gå ner i vikt själv VET att jag klarar det MEN att sedan bibehålla den vikten kan jag inte....och jag kan bara tala för mig själv nu.

Jag åt Nutrilett i 3månader och gick ner nästan 30kg MEN nackdelen är att man får inte äta det så länge utan att ha regelbundna läkar kontroller.
Vilket jag INTE visste då...jag "svälte" mig själv nästan för jag va inte hungrig, och om man bara ska äta Nutrilett är det JÄTTE viktigt att man tar ALLA påsarna varje dag så man får i sig den näringen man behöver.
Jag va kär och kunde inte äta....jag blev inte trådsmal och jag hade inga ät störningar...jag såg normal ut i vikt och utseende kan man säga....men sen när förhållandet tog slut och jag slutade med Nutrilett och mådde dåligt, gick jag upp igen.

Många år efter det så fick jag bantningspiller utskriven och dom får man inte heller äta för länge, under tiden jag åt dom gick jag ner och jag tränade...men när jag slutade med dom gick jag upp igen. Det har blivit någon slags jojjo bantning av allt.

Nu blev mitt val en operation (och jag har varit helt anti ont operation tidigare) och ni som ska klanka ner på mig för mitt beslut ni kan helt enkelt "Dra åt helvete" eller bara hålla käften.

Sluta kommentera med skit för jag publicerar inte dom ändå och ska du kommentera sluta va anonym. Stå för vem du är eller skaffa dig ett eget liv.

Så nu fick jag ur mig detta.

Tack och Hej, Levererpastej!

Skickat från min HTC

1 kommentar:

Fia sa...

STÅ PÅ DIG HJÄRTAT. LYCKA TILL. KRAM MAMMA