onsdag 2 mars 2011

1 vecka kvar

Ja idag är det exakt 1vecka tills min operation sker, och vid den här tiden (om allt går som det ska) så är även operationen över :-)
Kan inte fatta att tiden gått så fort...det jag mest oroar mig för just nu det är att min dotter börjar bli sjuk och jag hoppas att INTE jag blir smittad. Jag får INTE bli sjuk nu inför operationen *håll tummarna att jag klarar mig*

Idag provade jag Allevos Thai soppa och den va okej men inte mer än så, jag hade nog förstora förväntningar på den tyvärr. Jag köpte även Naturdiets Smultron och vanilj och den va mums mums MEN man ska nog inte dricka den 5gånger om dagen utan bara 1gång max. Den är lite speciell i smaken men god.

Jag har även inhandlat lite mediciner och allt som jag behöver innan operationen.
Det e ju en del att tänka på nu när det börjar närma sig så lika bra att inhandla redan nu så man inte behöver fixa allt dom sista dagarna.
På måndag ska jag ju in och lämna blod på sjukhuset och på tisdagen så blir det att fixa det sista här hemma, packa väskan och tvätta så att allt är rent. Ja, tvätta kanske jag måste göra på måndag så det hinner torka innan onsdag.


Imorgon ska jag till min sjukgymnast och prata/planera träning som jag kan göra efter operationen och innan.
Tränar ju varje dag här hemma med Hjalmar men det kan ju va skönt att komma bort från hemmet nu medans man orkar ;-) Det är ett litet problem bara...HALT...ja jag halkade här om dagen när vi gick hem från affären, som tur var så gjorde jag mig inte så illa, men känner i knät att man har slagit i.
Vill inte halka innan operationen och skada mig eller efter operationen så det blir nog tyvärr mycket dö tid hemma.
Ni som bor nära eller har vägarna förbi kan ju alltid ringa och kolla om jag är pigg för besök och då är ni välkomna.

Nu ska jag ta och göra ett till blogg inlägg för det kan ju inte hamna i den här kategorien så ni får läsa mera i annat inlägg.
Kram




Inga kommentarer: