torsdag 30 oktober 2008

Positivt & Negativt besked idag

Det Negativa:
Var hos läkaren idag då jag haft sån värk inatt.
Det visade sig att jag har kraftig halsfluss så fick
dubbel medicin kur. Läkaren tyckte det var konstigt
att jag hade så kraftig då jag inte har några halsmandlar kvar.
Hon behövde inte äns ta nåt halsprov, hon såg direkt i min hals
vad det var samt att när hon klämde på halsen och nacken så
förstod hon oxå vad det var. Så nu är det bara att TVINGA ner
dessa jävla tabletter i en hals som man knappt kan få ner vatten i *tummen upp*
Och blir det värre så är det ingen idé att vänta på tid på v-centralen sa hon
utan det är raka vägen direkt till akuten som gäller.
Då det kan va risk att jag fått Hjärnhinne inflammation.
Hade vissa känningar av symptomerna man får när man
får det så därför sa hon så. Det är INGEN fara nu men OM jag inte
blir bättre så vet jag vad jag ska göra. Hon är KANON min läkare,
berättar VAD man kan få och HUR det märks och VAD jag ska göra då.
Men så var det det POSITIVA oxå...VANN två biljetter till Dansbandskampen nu
på lördag så jag HOPPAS jag mår bättre så jag kan åka dit igen :-)
Men den här gången blir det INGA kaninöron och inge alkohol.
Och min medicin har gjort så jag inte är smitt sam längre på lördag
så mår jag bara bra och känner mig pigg så bär det i väg att vara "tv kändis" igen.
Annar så har det inte hänt så mycket alls idag, jag gör inget
mera än att vilar och är med Emma så mycket jag orkar.
Hon sover hos mormor ikväll igen så jag får vila och bli frisk.
Är ju med Emma på dagarna så man är ganska trött vid den här
tiden nu när man inte mår 100%.
Nu blir det att fixa lite te och sen krypa ner i sängen och hoppas på
att man bli bättre så SNART som möjligt så jag kan komma igång
med träningen igen OCH dra iväg på lördag :-)




OVER AND OUT

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, hade ju varit en bra promenad, men tänkte på hunden min, hon måste också börja promenera igen, stackaren har haft lite stillsamma veckor =P Sånt som man får räkna med.
Jobbigt att du vart sjuk igen, hoppas du blir frisk snart så man orkar med allt =)