måndag 27 oktober 2008

Nu var det ett tag sen...


Blev inte mycket bloggande här på ett par dagar ser jag...
men man har ju faktiskt ett liv ibland.
NU MENAR JAG INGET ILLA till dom som bloggar varje dag.
Jaha vart ska jag börja....



FREDAG

Jag åkte ner på stan och gick till Af för min uppföljning jag måste göra 1gång/mån
fick min sköna snubbe där igen att prata med och som vanligt så blev det mera prat än om det vi skulle. Sen gick jag och fixade lite ärenden som var inplanerade. När jag var klar med dom så fick jag sms från lillebrors tjej Nathalie att bussen inte hade kommit så dom skulle bli lite sena. Men det gjorde ingenting för min del jag hade ju en affär kvar att gå till. När jag väl är klar där så möter jag min lillebror på vägen ut. Vi går tillsammans för att möta Nathalie och Andrea. Jag skulle ju möta dom för att jag skulle hämta upp Andrea som skulle vara hos oss fedag-lördag.
Vi står i allafall på gå gatan ett tag och små snackar lite och man möter den ena efter den andra som man inte träffat på länge.


Var så kul att möta dig Rosie *miss U* HOPPAS du fixar så du kan hänga med den 4/12
BLIR JU INTE SAMMA SAK OM DU INTE ÄR MED Väntade även på min mamma och min dotter som skulle komma efter kl13 då min mamma hade hämtat Emma på skolan.
Vi möter upp dom oxå och sen så säger vi hej då till Nathalie och min lillasyster
(min lillebror hade redan gått då han skulle på kryssning med jobbet)
Vi gör lite mera ärenden på stan och sen så bär det iväg hemmåt.
Andrea sov hela tiden i vagnen. Från att vi sa hej då tills ca 15-15,30 tiden.
Vi bytte blöja och gav lite mat och sen så satte vi igång att busa :-)
Emma fick värkligen Andrea att skratat hela tiden.
Ibland var det så att man hörde på Andrea´s skratt att hon höll på att kikna. Emma var en riktig clown när hon gjorde alla sina grimarser och ljud. Men Andrea gillade det iallfall.

Jag tog även EN HEL DEL kort på Emma & Andrea.
Lite julkort samt andra foton som man kan ha att förstor upp och ge bort.
Hade sms kontakt med Nathalie under kvällen så hon inte skulle behöva vara orolig.
Andrea skickade även själv sms till sin mamma och sa att allt var bra :-)
Kvällen bestod av lek och bus och matande och byta blöjor ja exakt som det är när man har en liten "skitunge" på besök. Och skit unge kan man säga när hon hade lämnat en JÄTTE
fin present till sin Faster i blöjan. Emma höll på att kräkas och tyckte det var JÄTTE äckligt
att hålla i påsen då jag bytte blöja HAHAHAH Var riktigt roligt att se Emmas min när jag tog av blöjan Emmas komentar va BLÄÄÄÄ VA ÄCKLIGT MAMMA
Berättade då att hon var lika dan när hon var liten och att jag gjorde
exakt samma sak på henne som jag gjorde på Andrea.
Då sa hon: Då va ju jag oxå äcklig (HAHA så söt hon är)

Runt 21 tiden så la vi oss i sängen för att jag skulle natta Emma, satt då mjed Andrea i min famn och hon jollrade på och busade, det slutade med att det va Andrea som somnade och INTE Emma. HIHI så kand et gå. Men Andrea sov ju bara ett litet tag så runt 22,3023,00 eller var hon var så blev det en flaska välling och på med pyjamasen och byta
blöja och ner i riktiga sängen hon skulle sova i.

LÖRDAG

Natten gick kanon bra och på morgonen fick vi ett STORT smajl när vi kikade ner i sängen hos Andrea. Hon var inte vaken så länge efter att hon fått "frukost" och ny blöja så då passade jag på att duscha och fixa lite eftersom jag skulle iväg idag. Emma blev hämtad av sin Faster idag då hon ändå skulle hit och hämta ett linne hon ville låna av mig. Sen så åkte Helen och lämnar Emma till sin pappa. Och strax efterd et så kom MIN pappa och Eva för att hämta Andrea.
Dom är ju Andreas Farmor och Farfar. Detär mycket att hålla reda på nu, VEM säger Farfar och
vem säger Morfar och vems morfar/farfar är det? Emma säger ju morfar och Andrea kommer säga Farfar så det blir lite körigt att hålla isär allt sen. Men det löser vi nog.

Efter lite fika så var det dax för pappa och Eva (farfar/morfar & Farmor)
att börja promenaden ner på stan med Andrea. Hon hade somnat efter lite mat så det var ju lika bra att passa på att gå då. Jag fixade det sista på mig själv och packade väskan och skickade lite
kort samt informerade Nathalie lite på msn hur allt hade gått med Andrea. Strax efter det så kom min mamma och hämtade mig och så åkte vi till Strängnäs. Kom hem till Annas mamma ganska sent så det var ju lika bra att snabbt fixa det sista och sen ta en grogg eller två
och sen börja promenaden ut till Dansbands kampen.
Vi fick jätte bra platser när vi kommer dit och såg kanonbra.
Sen får jag sms att jag ska vinka i kameran och jag tror då att min
mamma och vänner skojar med oss. Men så var icke fallet, för direkt efter att jag hade vinkat
på skoj bara rakt fram så får jag smset: TACK
Då började jag och Anna AS garva och sen så spårade det ut helt.
HAHAHAH Vi hade ju med oss Annas systerdotters rosa Kaninöron ifall jag skulle bli BARBRO på kvällen och så blev det ju. Satte iallfall på mig kanin öronen och Anna fick min rosa sjal på huvudet. Tänkte vi skulle se om mamma/vänner drev med oss att vi syndes på tv
MEN när jag får sms av en kompis där det står:
VARFÖR HAR DU KANINÖRON PÅ DIG!?

DÅ fattade vi att det inte var på skoj...VI SYNDES VÄRKLIGEN I TV *HAHAHAHA*
Det var nämligen INGEN som visste att vi hade dom Kaninöronen med oss.

Ja och sen kan ni ju säkert räkna ut hur kvällen fortsatte....
Vi gick på O.T och sen blev det efterfest hos Anna.
La oss i sängen runt 9 tiden på morgonen och då vet ni nog hur min Söndag blev...

SÖNDAG

BAKIS BAKIS BAKIS och TOKTRÖTT
Skulle igentligen hem till min Lillasyster och fira henne idag men så blev det inte.
Ringde till min pappa och det var min bror som svarade.
Sa som det var att jag var trött och bakis så vi kommer upp i veckan istället men att han kunde ge Lillasyster presenten från mig och Emma och hälsa grattis. Det skulle han göra.
Ringde även till Peter och sa att han inte behövde komma med
Emma så snabbt då vi inte skulle åka iväg utan att hon kunde vara
kvar och leka med sina andra kusiner ett tag samt fira deras pappa då han oxå fyller år.
På morognen hade även Emma varit och ridit med sin faster och det hade gått kanon bra.
Emma ÄLSKAR värkligen att åka och rida, kunde jag så skulle jag fixa ridskola åt henne men jag är ju inte så intresserad av dom djuren så blir ju lite svårt då föräldrarna ska vara med och fixa i stallet. Får se om inte Peter kan göra detta med Emma och att hans syster Helen hjälper till då hon rider och hennes barn oxå. Vi kanske kan fixa så hon hjälper Emma.
Jaja vi får se hur det blir med den saken.

Söndagen blev som sagt inte så livad för mig.
När jag kom hem så la jag in korten från kameran till datan och sen låg jag i sängen och bara slappade. Försökte sova lite men gick inte. Ställde OM alla klockorna oxå och väntade på att Dansbands Kampen reprisen skulle börja.
Ville se den men ändå inte.....
Men det är ett hårt jobb att vara TV KÄNDIS *ASG*
Jaja slut på denna uppdateringen och
JAPP NI KANSKE SER MIG I TV FLERA GÅNGER
blir en vända till Dansbands Kampen snart igen

Inga kommentarer: