tisdag 13 april 2010

Jag blir inte KLOK på dessa nya regler.

Tog en långpromenad idag till och från "stan" då det var så underbart väder ute.
Gick ju till Af och dom kund eju inte ge mig svaren på mina frågor så nu får jag kontakta A-kassan IGEN....efter den långa promenaden så mår min "trasiga" fot ännu bättre.

Lite sammanfattning om mitt problem med Af och A-kassan:

Jag måste säga upp mig för att klara mig ekonomiskt DET ÄR JU HELT SJUKT.
Borde ju vara bättre att arbeta lite än inte alls MEN NÄÄÄÄ så ska vi inte ha det. *SUCK*

exempel nr1
Vi säger att mina deltidsdagar är helt slut och jag har min timanställning vid behov kvar. Jag ska gå en utbildning som är 9,00-16,30 men har INGET annat den veckan utan är arbetslös. Då Får jag bara min lön den veckan och INTE nån ersättning från A-kassan

ELLER

exempel nr2
Vi säger att jag säger upp mig från min timanställning och jag blir erbjuden ett nytt jobb och ska komma och prov jobba. Jag kommer då att jobba vi säger 6-8timmar på en dag men jag har inget mera den veckan. Då får jag bara min lön den veckan och INTE nån A-kassa.

ALLTSÅ ska jag säga nej till både provjobb samt betalda utbildningar
HELT JÄVLA SJUKT


Nu ska jag duscha och hoppas på att min "arghet" duschas bort och att mitt öra blir bättre.

OVER AND OUT

Inga kommentarer: