måndag 19 april 2010

Bergodalbanan

Fredag
I got the job. Damn I'm good!
Firade med en dusch och sen soffan, lite popcorn och alkoholfri cider samt en bra film med min Alex. Emma åkte till sin pappa
.


Lördag
TRÖTT TRÖTT TRÖTT
Segare än segast idag.
Hade en liten plan på att dra ut på Croccs då Camp Rock spelade där men
blir hemma ikväll med för jag är för trött. Vi åt fetaost sallad och bänkade oss i soffan med alkoholfri cider och godis skålen. Heja Team Picasso ♥
När jag la mig i sängen så hade jag en huvudvärk som var HELT jä*la galen


Söndag

Firar 10 månader idag med min Alex

♥ Puss på dig älskling ♥

Godmorgon Matte ♥
Detta är det första jag ser när jag öppnade ögonen imorse.
Jag ligger på sidan och Easy ligger på min axel ♥


Jag lyssnade igenom några av Eurovision 2010 bidragen.
Herregud vad är det för skit låtar i år?hittade en eller två av dom jag lyssnade på som var ok.
Ska lyssna igenom alla nån dag men har inte orkat.

Åkte och hämtade Emma hos Peter samt att han kollade på våran bil om det var dax för bromsbyte men det var ingen fara ännu. Får se vad dom säger på besiktningen sen.


Emma ville sova hos mormor så gick ditt och lämnade henne.
Alex och jag kollade på Wallander men jag såg ej slutet för jag slocknade på 2 röda då jag inte mådde så bra.

Måndag

*Life sucks*

Haft ett snack med min a-kassa och ja vad säger man:
Dom nya reglerna SUGER så mitt beslut blir nu att:

Jag MÅSTE säga upp mig på båda mina timvikarie anställningar samt tacka nej till utbildningar och sen ska jag klara mig på 2dagars ersättning från a-kassan. Alla dessa nya regler som gör att jag inte kan "stämpla" upp jämsides med arbete....DET gör att jag måste säga upp mig. För timvikarie vid behov kommer nästan aldrig upp till 40tim i veckan. Och eftersom jag inte får "stämpla" så ska jag klara mig på den lönen jag får... t.ex jobbar jag 4tim en vecka så är det min enda inkomst den veckan då jag inte kan "stämpla" upp till heltid.

Och eftersom dom gett mig fel info så får jag nu klara mig på 2dagars ersättning och jag hade räknat med 8dagar. Ca 3500kr mindre. Undrar om luft kan betala hyra m.m




OVER AND OUT

Inga kommentarer: