måndag 31 januari 2011

Det går bra nu...

Nu har det gått ett par dagar sen jag bloggade, men det blir så från min sida.
Ibland bloggar jag många gånger på samma dag och ibland blir det kortare uppehåll.
Nu ska vi se...hmmm...vi börjar med fredag.
Då var det jobb dag nr2 på jobbintro nr 2. Första dagen där kändes inte så bra men dag nr2 kändes mycket bättre. Tyvärr var det inte riktigt så som jag vill att det ska vara på "jobbet" men jag får se det positiva i det att det ÄR ett jobb. Vi får se hur det blir i framtiden ang jobben. Kändes kanon skönt att få jobba igen och det är nåt jag saknar, sen att jag blev borta många timmar hemifrån det var ju mindre kul.
Fredags kvällen blev lugnt, blev mest att fixa inför lördagen och sen bara slappa.

På lördagen var det dax för kalas, Emma hade bjudit hem 4 av sina kompisar. 3st från klassen och sen grann tjejen Emilia. Emilia och Emma kan vara oskiljaktiga ibland, dom leker kanon bra och kan nog klassas som bästa vänner :-) Kalaset gick väl sisodär den här gången...det märks att tjejerna börjar bli stora och det är många viljor. Vi får se hur det blir nästa gång det är dax för kalas. Antingen så hopar vi det eller så blir det att byta ut några av tjejerna. Emma har ju redan nu planerat sitt 10års kalas. Det skulle bara vara hon och mormor och Emilia och dom skulle äta på Mc Donalds :-)

Söndagen så skulle jag ju jobba hos A MEN det blev avbokat på söndagsmorgonen.
Det kändes faktiskt ganska tråkigt då jag kunde ha planerat och gjort annat på Lördags kvällen eller planerat in nåt på söndagen. Det kändes även tråkigt då jag vet att A behöver komma iväg och att jag nu kunde hjälpa till...jag vill även hjälpa A eftersom det är ju ändå liksom A vi snackar om. Våran härlig A som inte alls är som vanligt. Det tär på en :- Ska försöka boka in ett nytt möte med så att vi kanske kan hjälpas åt och få det till det bättre. Söndagen blev väldigt soft, tv tittande och matlagning och mys.

Idag är det Måndag och jag har fått besked om OP.
Den kommer att ske den 9 Mars och efter det är det "nytt liv" som gäller.
Det är mycket som är skrämmande men det ska ändå bli skönt att få det gjort.
Jag har mina negativa tankar om detta och sen positiva...nervös, glad , rädd...

Jag ska tänka positivt och det som sker det sker...allt har sin mening
Det finns ju ett antal personer som jag kan diskutera mina frågetecken med oxå så på det planet är jag inte alls orolig. Det som skrämmer mig mest är väl om det skulle bli FÖR jobbigt efteråt eller olika komplikationer MEN följer man läkarens order och gör som man ska så ska ju allt gå bra.
Jag kommer nog återkomma mera inom detta ämnet framöver men just nu så får vi sätta punkt där.

En sak som är lite tråkigt det är ju att OP kommer ske när det ev var 5v vikariatet på jobb1.
Ska meddela "företaget" detta så dom hinner fixa nån annan om det nu var så att det var jag som skulle få det vikariatet. Enligt arbetsförmedlingen så ska jag inget säga men jag tänker inte ljuga om detta. Jag vill vara ärlig och säga som det är så dom hinner fixa in någon som kan jobba då. Skiter i om Af tycker jag gör fel men för mig skulle det INTE känns bra att ljuga och säga att jag kan jobba då och sen veckan innan eller typ nån dag innan -OJ ja just det jag ska ju operera mig den 9 Mars så jag kan inte komma då och sen ska jag vara sjukskriven oxå Hoppsan glömde jag säga det? Näää det är inte min slags av kaka

Nu blir det läsa lite om kommande OP och smälta tankarna lite runt allt...funderar på om vi kan köra våran ressa den 573 som planerat nu när OP tiden blev så tätt inpå MEN jag tror inte det ska vara några problem.
Det är ju ingen party resa utan det är ju Jag, Emma och Alex som ska åka för Emmas skull :-)
Sista party dagen blir den 26 Februari när Easy Kit kommer till Torekällberget eller hmm kanske inte...jag får nog ta sista party dagen nu i helgen tror jag :-) För jag får ju inte dricka alkohol så tätt in på OP.
Ja ja vi får se hur allt blir framöver.

P.S Vad tycker ni om designen på bloggen nu??? D.S


Glitter Words

Inga kommentarer: