onsdag 26 januari 2011

At dö buss ån maj väj to vörk...

Dax att buss/mobil blogga och hoppas på att det inte försvinner i cyberspace igen ;-/ Jag kan väl börja med Lördagen då var det dax för kryssning med min pappa och hans sambo Eva, min lillebror med sin dotter Andrea och Andrea's mamma Nathalie, min lillasyster Sara och hennes kille Moni och deras son Emilio och sen tar det jag, Alex och Emma. Vi möttes upp vid halv 6 på lördags kvällen nere vid kyrkan där båtbussen åker ifrån. Båten skulle åka vid 20.00 så det blev lite dö tid på terminalen men det gick bra. Väl inne på båten så "installerade" vi oss i hytterna och sen blev det shopping i taxFree och efter det lite lättare mat i cafét och barnen fick leka i bollhavet :-) Alex, jag och Emma gick och la oss först av alla. Blev en tidig kväll då det var dax att gå upp tidigt för att mötas upp och äta frukost vid 07.30 Båt frukost är SÅ gott men jobbigt att det är så tidigt :-) Resten av dagen tillbringade vi i cafét för det var där bollhavet fanns och det mesta för barnen skulle ske där. Vi åt buffe kl13.45 och även den var helt okej. Barnen lekte på som bara den på vägen hem och vi var nog alla trötta när det var dax för bussresan hem. Alex, jag och Emma var hemma via 21 på söndagen så det var bara att lämna Emma till mormor direkt då vi jag skulle upp tidigt på måndagen för att åka och göra första intro dagen på jobbet. Emma har ju sovmorgon på måndagar och börjar skolan 09.30 och jag gick upp 05.45 så det var lika bra att hon sov hos mormor. Det har hon även gjort dom andra dagarna nu när jag åker hemifrån så tidigt men ikväll kommer jag att ha lillSkruttan hemma :-) Idag onsdag är det sista intro dagen på jobb nr1. Sen får vi se hur det blir framövar...om jag får 5veckors vicket eller inte. Imorgon ska jag på jobb intro igen fast på ett annat ställe. Där blir det intro i 2dagar. Känns skönt att det börjar rulla på åt rätt håll nu :-) ska även jobba på söndag men det är hos min gamla brukare så där sitter alla "detaljer i ryggen". På lördag ska Emma ha kalas hemma för några tjejkompisar så det blir inte en lugn stund för mig :-) Jag har hållit igång sen i fredags den 21:a. Får hoppas på att flum blir lite vila på måndag :-) Nu ska jag ta och lyssna lite på Lugnafavoriter innan det är dax att kliva av bussen och börja jobba. OVER AND OUT
Skickat från min HTC

Inga kommentarer: