tisdag 25 augusti 2009

To much goin' on...not enough time...


Jobbar som en galning för att det förhoppningsvis
ska gå runt i September när Augusti lönen utbetalas.
Har ju haft ca20dagars OBETALD semester :-(
men har iallafall lyckats få till mig lite extra pass innan
Augusti e slut så det blir 99timmars jobb på 9 dagar.
Jobbar man för att leva?
Eller lever man för att jobba?
Det är min fråga idag.
Nåt annat som skett är att Alex och jag bestämt oss nu.
Vi blir sambos :-D
känner mig så glad och lycklig så jag vet inte vad.
Jag har nog hittat mannen i mitt liv.
Synd bara att han ska få bli drabbad av mitt förflutna.
Men jag jobbar på det och jag ska vinna över det den här gången.
Jag tror på att jag kommer att klara det och det är för
att jag vet att jag har Alex att luta mig emot
OM det skulle bli tungt och jag börjar falla bakåt.
Alex kommer att flytta in hos mig och Emma till att börja med.
Egentligen vill jag ha nåt nytt gemensamt direkt som blir VÅRAT.
Men nu är läget som det är och det blir även det bästa för min dotter.
Skolan är nära och bra och hon kan gå kvar i sin klass.
Det är mycket sånt som jag tänkt på i första hand.
För i själva lägenheten så ska vi möblera om
och göra om allt så det blir VÅRT hem.
Nä nu måste jag jobba vidare, ska till Ikea och shoppa lite med min brukare.
Men kan ju inte handla för mycket eller för stort.
Kan ju bli svårt att ta med sig hem i färdtjänstbussen :-D
OVER AND OUT

Inga kommentarer: