söndag 21 december 2008

Lite OM helgen

Fredagen 19/12

Var på Emmas julavslutning i skolan och efter det så åkte vi ner på stan.
Skulle möta upp Nathallie och Andrea eftersom jag skulle ha Andrea här Fredag-Lördag.
Blev en lugn hemma kväll med mycket bus och mys.
Fasters Godis är HELT underbar. Så go liten tjej du är som redan blivit så stor.
Emma och jag lekte med Andrea och busade gött till runt 21tiden, sen blev det dax för att natta dom små och det gick ju bra. Andrea somnade gött och sov väl ca 40min innan jag och Emma hörde små gurgel och skratt i från hennes säng. Tittade ner och där lågen en skitunge som var HUR pigg som hells och vill INTE sova mera. Vi tog upp henne och la hennes hos oss och sen kollad evi på Kalle Anka och bara mös. Vid 23tiden började Fasters Godis att bli trött så då gjorde vi "natt" rutinerna och hon somande in och Emma lika så. Själv låg jag och tittade på tv ett tag och funderade ut hur morgondagen skulle sluta? Var redan nervös innan det äns var dax.
Lägger upp lite bilder på Fasters Godis från Fredags kvällen.
FASTERS GODIS

FASTERS GODIS
FASTERS GODIS

Lördag 29/12

Andrea har sovit bra under natten och Emma med, själv had ejag det lite svårt med sömnen men börjar ju bli van med 3-5tim sömn nu eftersom det varit så dom senaste veckorna.
Lillebror och Nathalie kom hit på förmiddagen och dom var lite sega efter fredagen.
Efter ett tag så kom även min mor över och sen kom min lillasyster och sen min pappa. Det blev FULLT HUS och jag var lite stressad och virrig då jag var tvungen att fixa så mycket INNAN jag själv skulle åka. Blev att min mor fick ta hand om alla besökare då jag var tvungen att åka.
Kom väl iväg runt 15 tiden faste jag hade tänkt att åka MYCKET tidigare.
Men det gjorde ju inget jag hade det ju trevligt ändå.
Väl hos Anna så började vi fixa allt innan det var dax att röra på sig.
När jag ska byta om så märker jag TILL MIN STORA FÖRTVIVLAN att jag GLÖMT mina byxor här hemma på galgen ihallen *HIHIHI*

Slutar med att jag får låna klänning från Annas garderob och vi skyndar iväg till bilen som stod och väntade på oss. Vi åkte ner till Annas mamma och tog en drink..mer hann vi inte innan det var dax att gå till nästa bil och åka ut till Arenan.
F*N va GALET mycket folk det var. God stämmning och bra musik. Arvingarna stod på scenen och värmde upp publiken innan sändningen.
Här nedan kommer lite OM hur det var på final kvällen. Orkar inte skriva så mycket mer OM kvällens gång utan ni får titta i min bilddagbok sen el på Facebook så ser ni bilder istället


FINAL KVÄLLEN 20/12-08
En liten eller nää en STOR känga till "bandets" fans som betedde sig som barnungar under final kvällen i Strängnäs. Jag tror inte att erat "band" skulle uppskatta det ni sa eller gjorde.
Hur kan man vara så barnsliga att bete sig på detta viset?
Och en del av personalen på DB-kampen som TYDLIGT
visade VILKA fans som fick stå vart och hylla sitt band....
GALET sjukt att det fick gå till som det gjorde.
Tänker INTE nämna vilket/vilka bands fans det var som inte vuxit upp.
Tycker inte igentligen det har med saken att göra MEN ni vet nog vilka ni är och en del kan nog räkna ut vilka det gäller. Det ni sa och gjorde gör att just era "band" INTE förtjänar den framgång dom fått under DB-kampens period.
Hoppas ni kan vara trevligare
nästa gång när vi ses och att ni vuxit upp.
Nog om detta nu....
Finalkvällen var annars HELT UNDERBAR trots det tråkiga
avslutet och jag måste säga att personligen så vann INTE rätt band.
Jag hade hellre sätt nåt annat band som tävlade under kvällen tagit Dansbands titeln under sina vingar. Tycker Larz Kristerz är ett helt okey band med bra
musik men gillar tyvärr inte spexandet som ALLTID ska vara med...
det är något som jag personligen tröttnat på.
Jag kan hellre bara lyssna på dom istället föra att se på dom.
Dom drar ner det BRA i sin muskik genom spexet.
Klart det har blivit lite av deras "grej" nu men lagom är bäst.
CC&LEE är ett band man gärna både ser och lyssnar på,
likadant med Jannez och Bengt Hennings och självklart Scotts
Jag har köpt Scotts nya skiva och den är riktigt bra MEN
jag lyssnar hellre på dom LIVE än på skiva.
Scotts är ett band man ska vara PÅ PLATS för att se.
MUSIKEN blir SÅ mycket bättre och Henkes röst likaså.
Vill även att Scotts ska ta fram Roberto OFTARE till micken.
Det hade kanske varit en grej i Finalen....?
VARFÖR lät ni inte Roberto sjunga?
Ett tips som kanske hade gett en oväntad vändning,
samt gort så att andra hade vakna upp och sett HUR BRA NI ÄR.

Vet att MÅNGA var som GALNA ang Henke efter sändningen
och jag vill säga att SCOTTS hade inte varit SCOTTS med BARA HENKE.
Det är faktiskt 3st helt UNDERBARA killar till i bandet...
STOR KRAM OCH ELOGE TILL ROBERTO, CLAES och
LILLEN NI ÄR MINST LIKA GRYMMA SOM HENKE.
Nä nu ska jag ta och avrunda kvällens bloggande då det
fortfarande svider lite i hjärtat att FEL BAND VANN

Var man inte snygg på Finalen så säg?!

OVER AND OUT

Inga kommentarer: