måndag 29 december 2008

Ja det va då självaste F*N

Här sittar man nu med en förkylning som heter duga.
Nyser som F*N och snyter mig MASSOR
RUDLOF SLÄNG DIG I VÄGGEN
Jag lyser upp HELA jä*la Sverige med min RÖDA näsa för tillfället.
Detta var ju inte riktigt som jag hade planerat inför nyår men men
jag ska ju bara vara hemma ändå (som det ser ur nu)
så då kanske det är lika bra att vara sjuk :-(
Igår så städade jag ju hela lägenheten.
Och Emmas städning behöver jag nog inte äns gå in på.
Det slutade med att jag sa:
-Städar du inte upp och fixar så blir det ingen kompis
som kommer imorgon (läs idag) som vi planerat.
Emma valde att INTE städa upp så nu får vi se
hur glad hon blir när jag säger NEJ till att hennes
klasskamrat skulle komma hit idag och leka.
Nu kanske vissa som läser detta tycker att jag är elak.
Men då får ni tycka det.
För har jag tjatat konstant nästan varje
dag på att det måste fixas
INNAN jul och hon inte gör det.
Och sen får jag tjata igen och igen och igen EFTER jul.
Då tänker jag inte låta henne få ta hit kompisen.
Sen så orkar jag nog inte det ändå eftersom
jag mår som jag gör.
Fick även veta av mamma idag att hon
har lunginflammation,
så hon mår inte häller nåt vidare.
Kanske är lika bra att Emma är
hemma ensam ifall hon oxå blir sjuk.
Idag kommer det inte att ske så mycket här hemma,
blir nog att sitta här vi datan eller kolla film.
Skulle vilja åka iväg och BARA få vara LIZEN ett par dagar.
Känner att jag behöver få vara SJÄLV och vila upp mig.
Får se OM jag inte skickar iväg Emma till
hennes pappa idag eller imorgon.
Hon har ju faktiskt inte varit där på ett BRA tag nu.
Jag vet att många tänker:
Emma har ju varit med mormor?!
Varför behöver Emma åka?
Då ska jag tala om för er att bara för att Emma sover
borta på nätterna så innebär inte det att
hon är borta hela dagen oxå.
Jag hade ju faktiskt en HEL HELG solo förr i tiden
men det var EVIGHETER sen nu.
Man behöver faktiskt få vara HELT SOLO en eller
två dagar ibland bara för att få
vila upp sig och INTE behöva tänka på
NÅN ANNAN ÄN SIG SJÄLV.
Låter kanske själviskt men så känner jag iallfall.
Och vi är ju ALLA olika.
Jaja slut babblat om detta nu...
Nu blir det att ta och fixa sig en STOR kopp te och
kanske dax att snyta sig lite igen :-)
OVER AND OUT

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte alls du är elak.. Och har du sagt att hon inte får leka om hon inte städar upp är det ju det som gäller annars lär hon ju sig inte, då vet hon ju att mamma bara hotar men gör inte allvar av det..

Kan förstå att det är behövligt att få vara själ ibland när man har barn.

Anonym sa...

Du har rätt med att inte låta henne ta hem en kompis när hon inte städar hemma, tyvärr måste barn också lära sig att ta ansvar =P Kan tänkta mig och Andrea i denna tvist en massa gånger i framtiden =P Jag kommer nog vara lika rättvis mot henne så som min farsa var mot mig, han fick i alla fall en lugn tonåring. =)
Och du har rätt de där med att få vila upp sig i ett par dagar, skulle vara skönt att bara få ligga från morgon till kväll och inte ha bråttom någonstans över dagen, den tid kommer den med =)

Hoppas att du blir frisk snart i alla fall. JUste, Emma har ju sina julklappar här också, måste snacka med Hans om hur vi ska överföra dem =P hahaha.