söndag 28 december 2008

Dax att uppdatera lite...

Vart ska jag börja...hmmmm



Uppesittarkvällen
Mamma, jag, Emma och Peter spelade bingolotto samt käkade lite ost och kex. Blev ingen vinst på bingot men va f*n det fördrev juh tiden :-) Vi hade även våran hemma julafton oxå så vi öppnade våra julklappar och bara tog det lite lugnt. Emma följde med mormor hem på natten och sov där. Peter och jag somnade innan vi hade lagt huvet på kudden.



Julafton
Idag åkte mamma, jag, Emma och Peter iväg till min svärmor och firade jul. Det var många som kom dit för att fira i år. Peter, jag, mamma och Emma. Peters syster Helen med killen Alogot och deras 2st barn Linus & Frida och Algots mamma Ann-Marie. Vi var i Mölnbo hos svärmor Lena samt hennes man Janne och deras hund Casper. Vi åt gott och hade det trevligt. Jultomten kom även dit efter ett par timmar och då blev det julklappsöppning och lite fika. Vi åt även kräftor och räkor senare på kvällen, det var nog första gången jag ätit det på självaste julafton :-) OCH det var faktiskt mina första kräftor I ÅR. GOTT GOTTI GOTT GOTT VAR DET. Runt 22 el nåt sånt så började vi röra oss hemmåt. Då var både barnen och vi trötta. Sen skulle ju även svärmor upp och jobba på juldagen. Emma sov även denna natten hos mormor :-)

Peter och jag tittade på filmen Arn2 när vi kom hem och jag tycker den var helt ok, men gillar ettan bättre.



Juldagen
Idag visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på...skulle vi bara vara hemma el skulle vi gå ut? Olika idéer kom upp...Strängnäs el gå ut här i stan? Emma ville även denna natten sova hos mormor så våra planer blev att gå på juldagen.nu ute på Axa här i stan. Och jag kan säga att DET KUNDE VI LIKA BRA HA SKITIGT I Är SÅÅÅ jä*la missnöjd med denna fest. Arrangörerna vet nog inte vad dom gett sig in på. Otrevlig personal, otrevliga vakter och ALLMÄNT kaos. ni som har läst i LT vet nog vad jag pratar om...eller NI SOM VAR där vet absolut hur det var. Orkar inte riktigt gå in på ALLT...men om jag säger 1timmes väntan i baren och hade inte äns då fått beställa? Drinkar som smakade vatten och var halv ljummna och kostade 95kr muggen...AS små glas och INTE värt pengarna alls...vissa fick drinkar som var så mycket sprit i att det inte äns gick att dricka. Jag drog hem tidigare än Peter som var kvar med polarna och när DOM skulle hem blev det KAOS i garderoben...ALLA stormade in i garderoben och tog den jackan dom kände för. Pengar, mobiler, nyklar och jackor låg huller om buller ÖVERALLT på golvet och vissa fick gå hem utan vare sig jacka el hemma nycklar. Och dett abetalade man 250kr i inträde för och sen 20kr i garderoben ?! TROR NI DET VAR VÄRT DET? Inte mycket...jag hoppas värkligen att dom som arrangerade denna festen INTE får göra det igen. Bannlys dom från sånt här. Jag hoppas oxå att dom BETALAR alla som blev utsatta för stölderna v kläder från garderoben. Ja,ja slut babblat om detta blir bara på dåligt humör.



081226
Idag så kom Emmas kusin Frida till oss och skulle sova över. Jag och Peter åkte iväg och handlade lite medans min mamma tog hand om barnen. Vi köpte lite käk samt massa grönsaker som vi skulle ha att dippa framför tv:n på kvällen. Emma och Frida lekte på och vi åt och mös gött. Runt kl21 var det ju dax att kolla på Körslaget och barnen hade väntat och väntat på att det skulle börja. När programmet hade hållt ppå i ca 30min så sov dom redan HIHIHI både Emma och Frida låg på varsin madrass i v-rummet framför tv:n. Peter och jag gick och la oss runt 23tiden. Jag vaknade vid 1,30 av att jag hörde fnitter från v-rummet. Då hade katterna väckt ungarna och dom var pigga och glada MEN jag gick in till dom och sa att det vortfarande var natt och att dom var tvungna att somna om. Med detta sagt så gick jag in i min säng och sen så somnade vi alla om igen.

081227
Vid 8,30tiden vaknade jag och ungarna så då blev det att fixa frukost och sätta igång en film så jag fick fixa mig iordning då vi skulle iväg till svärfar idag och fira lite jul. Vi åkte till han runt 14tiden och käkade massa julmat och myste. Vi var även här flera stycken som kom och firade "lite" jul. Peters syster Helen med familj samt Peters bror Emil och hans tjej och så svärfar och jag och Emma. Vi var väl kvar till ungerfär 19tiden och sen åkte vi och handlade lite chips att ha och mysa med på kvällen framför tv:n. Emma vill nu sova hos mormor igen så jag gick med henne dit coh lämnade av lite grejor. Sen gick jag hem och satte mig i soffan med Peter och kollade Körslaget och mös med lite ost och kex och dippade grönsaker. Vi kollade även på film lite senare och sen vid 01,00tiden gick jag och la mig för jag var så trött och hade ont i magen.

081228
Ja det är ju idag det...så vad har hänt här da?
Gick upp vid 11 tiden och käkade frukost. Fick faktiskt sova ganska okey inatt fast jag hade mag ont. Det magonda är borta nu och jag är bara allmänt snorig och ont i kroppen. Tror det är nåt på G nu så här lagom till nyår. Inte för att jag ska göra nåt då men dt är ändå inge kul om man ska bli sjuk. Får väl se vad som händer. Idag har jag STOR städat hemma samt tvättat. Emma ska städa sitt rum och kan säga attd et går inge vidare, hon håller fortfarande på och INGET har typ hänt där inne. Under den tiden har jag hunnit dammsuga, skurat ,tvättat och diskat och fixat käk. Men Emma bara fjantar runt där inne och är SUR för att hon måste städa. Så vi får väl se när hon blir klar. Hon lär ju få hålla på hela natten eftersom hon bara fjantar. Men det är inte mina problem...har sagt att det slutar med att jag kommer in med en svart soppsäck och lägger ALLT där i OM hon inte fixar. Så rart det är med barn ibland. :-)
Näää nu ska jag ta och kolla runt lite på nätet och sen lägga in lite bilder från julen och så....lägger kanske upp några här oxå men det får vi se hur det blir.

OVER AND OUT

Inga kommentarer: