torsdag 10 september 2009

Uppdatering

igår var jag och Alex till tandläkaren med Emma. Tro det eller ej men med lite tjat fick vi ÄNTLIGEN ett FÖRSTA besök. Är det NÅN av mina bloggläsare som kan ge mig svaret på NÄR det ska va 1a besöket för barnen hos tandläkaren? Jag har nämligen andra vänner vars deras barn blivit kallade på minst 2 besök när dom varit i Emmas ålder. Vi fick komma dit en gång för ett år sen eller två (då jag även då ringde och tjatade) DÅ fick Emma se hur rummet såg ut samt öppna munnen och visa sina tänderna. I dörröppningen?! Är det så det brukar gå till? Vore kul att få veta hur andra har fått göra med sina barn när det gäller "tandis" besök. Så snälla berätta eran erfarenhet. Ja vad har annars hänt? Jo jag har jobbat samt jobbat och jo nog har jag jobbat lite oxå. Näää så illa är det inte, låter som om jag inte gjort nåt annat än att jobba. Och ibland känns det som om man inte gör annat än att jobba. Idag är iallafall sista jobb dagen för den här veckan. Är ledig imorgon och de känns skönt, men blir ju att jobba hemma istället då. Städa och fixa. Borde ta tag i Emmas rum då det ska göras om rejält där inne. Sen så måste jag rensa i förrådet och plocka undan i vardagsrummet och i garderoberna. Hel make over behövs då min älsking flyttar in :-D LÄNGTAR tills vi börjar göra lägenheten till VÅR. Skulle vara najs om man hade som typ Äntligen hemma Martin eller Mathias och Johnny från Roomeservice som kom hem till oss och fixa alla 3 rummen. Nån som känner grabbarna och kan tipsa dom om att jag behöver hjälp? :-P Helgen blir lugn för våran del. Emma åker till sin pappa fredag-lördag och sen blir det väl familje mys för Alex, mig och Emma på lördag kvällen. Som det är nu så åker väl Alex hem på måndag :-( han ska ju till ams samt att han måste packa mera hemma och fixa och dona inför sista körningen med flyttlass hem till mig/oss. LÄNGTAR OVER AND OUT

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi fick hem kallalse från folktandvården, både till Linus o Frida. Första gången var de 3 år. Tror att det är bvc som skickar en påminnelse till tandis om första besöket, inte säker. Kram